poniedziałek, 1 lutego 2010

Makaron z boczkiem i fasolką szparagową. Ekspresowo.


Fasolka z zamrażalnika, z jesiennych zapasów.
Boczek, dla smaku, z lodówki.
Pieczarki, cebula i czosnek.
Śmietana.
I makaron.

Są takie dania, których przygotowanie trwa chwilę. Do których wystarczy włożyć serce, a smak sam się odnajdzie w tym co stworzymy.
Dla mnie takie właśnie są dania z makaronem. Doskonałe na szybki obiad czy obiadokolację. Nieważne co mam w lodówce. Wystarczy podgrzać i zamieszać. I zjeść. Banalne :)


Makaron z boczkiem i fasolką szparagową
2 porcje

* 200g makaronu spaghetti
* 50g wędzonego boczku, pokrojonego w paseczki + 2 łyżki oliwy
* 100g pieczarek, drobno posiekanych
* 1 mała cebula, posiekana
* 100g mrożonej lub świeżej fasolki szparagowej, pociętej na kawałki
* 2 ząbki czosnku
* 4 łyżki kwaśnej śmietany
* sól i świeżo zmielony czarny pieprz

Wstawić wodę na makaron.
Oliwę rozgrzać na patelni, dodać boczek i cebulę, po 3 minutach dodać pieczarki. Smażyć na średnim ogniu 3-4 minuty.
Wrzucić makaron do garnka.
Dodać fasolkę szparagową, przykryć patelnię. Dusić ok. 3-4 minut, aż fasolka się rozmrozi, dodać przeciśnięty przez praskę czosnek i śmietanę, wlać pół chochelki wody z makaronu. Doprawić solą i pieprzem.
Wymieszać z ugotowanym makaronem, chwilę razem podgrzać. Posypać parmezanem.

8 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Jami jami :)
Wygląda cudnie, głodna się zrobiłam...

Ania Włodarczyk vel Truskawka pisze...

Mam identyczne odczucia co do dań z makaronem - szybkie i rewelacyjne, zawsze można coś na nim (makaronie)zbudować.

B. podoba mi sie kompozycja Twego zdjecia.

Anonimowy pisze...

Dokładnie - makaron daje właściwie nieskończenie wiele możliwości do rozwijania bukietu smaków. Uniwersalny, a ja lubię uniwersalizm.

Piękne zdjęcie.

anna pisze...

Witam serdecznie,
wyprobuje chetnie w weekend bo ten makaron i jego skladniki to moje ulubione dodatki. Pozdrawiam i gratuluje pieknego bloga, na szczycie mojej codziennej listy blogow do zobaczenia, anna, www.addiopomidory.blogspot.com

Tilianara pisze...

Mmmm, zdjęcie tak pyszne, że najchętniej usiadłabym przy tym stole i zjadła porcyjkę makaronu :)

dorota pisze...

Rewelacja,a jak sie go szybko robi.
Pychota.
Pozdrowka

agata pisze...

:)

Anonimowy pisze...

Dziś wyprobowałam ten przepis, lecz zamiast szparagowki dałam białą fasolę z puszki oraz natkę pietruszki i wyszło rewelacyjnie! :-D Polecam!